16600, Чернігівська обл., м. Ніжин,
пл. імені Івана Франка, 1,
е-mail: nemrada_post@cg.gov.ua
(04631) 7 19 11, 7 19 51, 15 80
фото мера
Міський голова міста Ніжина
Лінник Анатолій Валерійович
Блог міського голови
фото мера
Секретар міської ради
Салогуб Валерій Володимирович
Блог секретаря ради
Статистика
  • Зараз на сайті:
    153
  • Переглядів:
    958372
  • Візитів сьогодні:
    3392
  • Візитів всього:
    525865

Цікава інформація

 Грамотний споживач – захищений споживач

Ким би ми не були, яку б посаду не займали: пенсіонери чи школярі, держслужбовці чи підприємці, чоловіки чи жінки, всі ми є споживачами різноманітних товарів та послуг. Але чи знаємо ми свої права і чи вміємо їх відстоювати – це вже інше питання. Дуже часто споживачі знаходяться в нерівному становищі з точки зору економічних умов, рівня освіти та позицій на ринку для відстоювання своїх інтересів.  Українські споживачі часто не вірять в те, що зможуть захистити власні права, або шкодують часу на це. Тобто, займають відсторонену позицію. Це неправильно.

Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

- захист своїх прав державою;

- належну якість продукції та обслуговування;

- безпеку продукції;

- необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);

- відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;

- звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;

- об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

Споживачі також мають інші права, встановлені законодавством про захист прав споживачів.

На жаль, практично кожен з нас купував неякісні товари. А завжди повні корзинки з чеками у супермаркетах свідчать, що мало хто має звичку забирати чеки. А дарма… Адже головною умовою ефективного захисту своїх прав  є наявність документу, що підтверджує факт купівлі-продажу. Це можуть бути договори, квитанції, чеки, жетони, акти виконаних робіт. Чим більше ви матимете таких документальних доказів, тим більше шансів на успіх  для відстоювання своїх прав споживача у разі їх порушення.

Коли ж права споживача порушено:

- відразу необхідно написати заяву-претензію про порушення з вимогою щодо відновлення права на адресу керівника організації-порушника чи на ім’я приватного підприємця. Її необхідно написати у двох  примірниках, передати порушнику та попросити відмітку про отримання, а саме: щоб проставили вхідний номер, дату, прізвище та посаду особи, яка прийняла документ, та (бажано) штамп чи печатку цієї організації; у випадку відмови у прийнятті заяви або надання підтвердження в її отриманні (відмітку не роблять, але обіцяють розібратися), необхідно цю заяву направити на дану адресу поштою з повідомленням про вручення. Вимоги покупця мають бути задоволені протягом двох тижнів;

-якщо заява про порушення прав не була прийнята та/або розглянута, не була надана відповідь або відповідь виявилася негативною, необґрунтованою та незаконною, а проведені переговори з керівництвом закладу не призвели до поновлення порушеного права та задоволення ваших вимог, необхідно написати скаргу до місцевого органу, що здійснює захист прав споживачів;

-якщо скарга до відповідного органу не була задоволена, і вам надано письмову відповідь, згідно якої цей державний орган не зміг допомогти відновити ваші споживчі права та примусити порушника задовольнити вимоги споживача, можна подавати позов до суду на суб’єкта підприємницької діяльності.

У випадку порушення споживчих прав українським законодавством передбачено додатковий стимул для споживачів - право на відшкодування моральної шкоди. Про моральну шкоду (пов’язану із втратою здоров’я, часу, відповідних можливостей і т.п.), бажано згадувати вже в першій заяві про відновлення своїх прав, а також при написанні скарги до органу у справах захисту прав споживачів. Можливо, порушник-підприємець, який дорожить своїм ім’ям, сплатить якусь помірну суму у відшкодування моральних страждань споживача і без звернення останнього до суду.

Про ці та інші аспекти споживчого права більш докладно можна дізнатися з   Закону України «Про захист прав споживачів» (його остання редакція (на даний час) від 17.12.2009р.), а консультацію та допомогу отримати  в управлінні економіки Ніжинської міської ради. 

 

Повертаємо якісний товар

Нерідко буває, що придбаний товар належної якості не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або споживач не може його використати за призначенням з інших причин. В цьому випадку він має право обміняти його на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний.

Але таке право споживача залежить від певних умов. А саме:
1) Обміну підлягають тільки непродовольчі товари.
2) Споживач вправі обміняти товар тільки на аналогічний придбаному, але інший за кольором, фасоном, формою, габаритами (наприклад, сукню білу на таку саму блакитну).
3) Обміняти можна лише товари, які не споживалися, зберегли товарний вигляд та споживчі властивості, а також мають пломби, ярлики та виданий споживачу товарний чи касовий чек.
4) Споживач може обміняти товар належної якості лише протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі.

5) Не всі види товарів, які є належної якості, підлягають обміну. Не підлягають обміну:

-продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни

- непродовольчі товари:
     фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір,
     корсетні товари, парфюмерно-косметичні вироби,
     пір'яно-пухові вироби,
     дитячі іграшки м'які, дитячі іграшки гумові надувні,
     зубні щітки, мундштуки, апарати для гоління, помазки для гоління,
     розчіски, гребенці та щітки масажні,
     сурдини (для духових музичних інструментів), скрипічні підборіддя,

     рукавички, тканини, тюлегардинні і мереживні полотна,
     килимові вироби метражні, білизна натільна,

     білизна постільна, панчішно-шкарпеткові вироби,
     товари в аерозольній упаковці, друковані видання,
     лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція,

     пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник),

     плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера),

     скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником),
     аудіо-,  відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом,

     вироби з натурального та штучного волосся (перуки),

     товари для немовлят (пелюшки,  соски,  пляшечки для годування тощо),

     інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо),        

     ювелірні   вироби   з   дорогоцінних  металів,  дорогоцінного каміння, 

     дорогоцінного   каміння   органогенного   утворення  та напівдорогоцінного каміння.

У випадку, коли споживач просить обміняти товар, а аналогічного товару немає, він вправі придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням ціни або одержати назад гроші, сплачені за товар, який споживач повернув, або обміняти товар на аналогічний при надходженні відповідного товару у продаж. В останньому випадку споживач залишає продавцю свою адресу (номер телефону) і продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж сповістити споживача про надходження в продаж відповідного товару.   Якщо в результаті очікування споживач втратить інтерес до придбання товару, він вправі розірвати договір та вимагати повернення сплаченої за товар суми.

Гроші, сплачені за товар, повертаються у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути в цей день – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

В усіх випадках купівлі товару необхідно отримати, письмове підтвердження цього факту. Серед споживачів поширена думка, нав'язана в першу чергу продавцями, що чек можна отримати тільки у магазині, а на ринку касових апаратів немає, отож і чеки не видаються. Це помилка. На ринку продавець зобов'язаний на вимогу споживача виписати товарний чек (у ньому зазначаються: найменування суб’єкта господарювання та ринку, ряд та номер торговельного місця, найменування товару, ціна, дата продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис). В товарному чеку може міститися і інша інформація: термін доставки великогабаритних товарів, особливі умови тощо. Наприклад, у разі придбання товару на розпродажах, за зниженими цінами, якщо товар містить певні недоліки, які зумовили зменшення його ціни, обов'язково потрібно зазначити у товарному чеку вказаний недолік. Це дозволить вам пред'явити претензії продавцю при виникненні у товарі інших недоліків, не передбачених умовами

У разі відмови у видачі чека потрібно звернутися до адміністрації ринку для відновлення своїх прав, а у разі ігнорування – до територіального органу з питань захисту прав споживачів з письмовою скаргою.

Або ж - інший вихід - купуйте товар в іншому місці. Не обов’язково робити це там, де продавець повільно обслуговує, зухвало поводиться тощо. І з цього приводу нервувати має продавець, а не Ви. Торгівля сьогодні квітне буйним цвітом і вибір за споживачем: дати заробити продавцеві та його господареві чи ні.

Крім того, втрата квитанцій, товарних і касових чеків або інших письмових документів, неотримання їх під час придбання товару не позбавляє права споживача довести факт купівлі-продажу з допомогою свідків. Тому, якщо з Вами під час придбання товару був хтось, тоді Ви можете довести факт придбання за допомогою свідчень цих осіб. Про це Вам варто повідомити і продавця, адже він може і не знати цієї норми.

 

Повертаємо неякісний товар

Якщо покупка виявилася невдалою, Ви маєте право замінити  або повернути товар.

Якщо ви хочете придбати дорогу річ, скажімо,  складно-побутову техніку, то краще це зробити у фірмовому спеціалізовано­му магазині, в універмазі.

Перед оплатою Ви повинні з'ясувати:

  • ціну і умови придбання товару;
  • гарантійне зобов'язання виробника;
  • правила і умови ефективного та безпечного використання товару;
  • термін служби (придатності) товару і відомості про необхідні дії спо­живача по його закінченні, а також можливі наслідки при невиконанні вка­заних дій;
  • адресу виробника (продавця) і підприємств, які уповноважені ним приймати претензії від споживача та виконувати ремонт, а також технічне обслуговування.

Гарантійний строк - це встановлений виробником термін, протягом якого товар повинен збері­гати свої споживчі якості, передбачені державними стандартами і угодою.

Якщо гарантійний строк не визна­чено, то відповідно до п. 5 ст. 7 Закону України “Про захист прав споживачів” він становить: на товари – два роки, а на нерухоме майно – десять років.

Гарантійні терміни обчислюються від дня продажу товару.

На сезонні товари гарантійні стро­ки обчислюються від початку відповід­ного сезону.

На взуття:

  • зимового асортименту - з 15 ли­стопада по 15 березня;
  • весняно-осіннього асортименту - з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада;
  • літнього асортименту - з 15 трав­ня по 15 вересня;

На одяг, хутряні та інші вироби:

  • весняно-літнього асортименту — з 1 квітня;
  • осінньо-зимового асортименту — з 1 жовтня.

Прослідкуйте, щоб при оформленні технічного пас­порту в ньому  були проставлені дата продажу, підпис матеріально відповідальної особи, завірені штампом (печаткою) магази­ну. Ви повинні мати інформацію про свої права у разі придбання товару неналежної якості та про підприєм­ства (майстерні), що здійснюють га­рантійний ремонт.

На товари, споживчі властивості яких можуть з часом погіршуватися і становити небезпеку для життя, здо­ров'я, майна покупця і навколишнього природного середовища (харчові про­дукти, парфумерно-косметичні това­ри, медикаменти, вироби побутової хімії тощо), обов'язково встановлюється термін придатності, який зазначаєть­ся на етикетках, упаковці або в інших технічних документах, що додаються до цих товарів.

Якщо придбаний вами товар нена­лежної якості і термін гарантії його ще не закінчився, споживач, в порядку та в строки, встановлені законодавством, має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни,
  • безкоштовного усунення недоліків товару,
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У випадку виявлення протягом встановленого гарантійного строку суттєвих недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), чи фальсифікації товару, підтверджених при необхідності висновками експертизи, споживач в порядку та у строки, встановлені законодавством, і на основі обов'язкового для сторін виконання правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця чи виробника:

-          розірвання договору і повернення сплаченої за товар грошової суми,

-          заміни товару на такий самий товар чи на аналогічний, з числа тих) що є в наявності у продавця (виробника).

У випадку придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості продавець зобов'язаний замінити їх на якісний товар чи повернути споживачу сплачені ним гроші, якщо вказані недоліки виявлені у рамках строку придатності.

При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару, вони мають бути усунені протягом 14 днів чи, за згодою сторін, в інший строк.

На письмову вимогу споживача, на час ремонту йому надається (з доставкою) аналогічний товар незалежно від моделі. Для цього продавець та виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) повинен мати (створювати) обмінний фонд товарів.

Перелік товарів, з яких формується обмінний фонд, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.94 № 172 і включає в себе:

-телевізори

-магнітоли

-магнітофони

-радіоприймачі

-холодильники

-морозильники

-пральні машини

-мікрохвильові печі

-кухонні машини

-в'язальні машини

-пилососи

-електропраски

-електроміксер

-електросокоробки

-телефонні апарати, в тому числі мобільного зв'язку

-персональні комп'ютери та комплектуючі до них

-апаратуру для відеозапису і відтворювання зображення та звуку

-електрочайники

-електрофени

-алектрокавоварки

За кожен день затримки виконання вимоги про надання аналогічного товару і за кожний день затримки усунення недоліків вище зазначеного строку (14 днів) споживачеві сплачується неустойка у розмірі 1% вартості товару.

При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину вираховуються з дня видачі споживачеві товару після ремонту.

При пред'явленні своїх вимог про­давцю або виробнику товару вам необхідно скласти претензію.

                                 

Купуємо продовольчі товари

Купівля продуктів - заняття майже щоденне. І «потрапити в халепу» тут дуже просто, оскільки все настільки, звичне і повсякденне, що деякі важливі моменти просто не беруться до уваги.

В кращому випадку страждає гаманець, а в гіршому -здоров'я. Однак покупець в силах не допустити цього.

Можливості для самозахисту є.

Попередити можливі негаразди, пов’язані з купівлею, можливо ще вдома. Продумайте, які продукти, в якій кількості, для чого і на який термін потрібно купити. Продумайте, скільки коштуватиме покупка, де краще та дешевше це зробити. Особливо зосередьтеся, якщо збираєтесь зекономити – захоплюючись низькими цінами можете втратити в якості.

 Спланувавши заздалегідь, не купуйте чогось непотрібного, піддавшись настрою чи умовам. Крім того, взявши тільки необхідну кількість грошей, зведете до мінімуму можливості помилки при розрахунках. До того продукти в потрібній кількості  не зіпсуються, а це значить, що не зашкодять здоров'ю.

Готуйте гроші заздалегідь - краще не примушувати продавця і чергу підганяти Вас. До речі, порахуйте, скільки Ви повинні заплатити і скільки - отримати здачі. Перевіряйте гроші, не відходячи від  прилавку. Потім довести щось продавцеві дуже важко.

Беріть касовий чек - у випадку чого він підтверджує факт купівлі і ви зможете заявити претензію продавцеві. Об'яви типу «Покупці, викидайте чеки в урну» в кращому випадку просто несерйозні.

Не купуйте продукти, на упаковці яких немає інформації про їх склад, виробника, термін та умови зберігання, позначення нормативного документа (для харчових продуктів вітчизняного виробництва) або якщо ця інформація викладена на незрозумілій для Вас мові.

Не купуйте продукцію з терміном зберігання, який закінчується або закінчився.

По можливості будьте особливо уважними:  коли купуєте товари на ринку в так звані “часи пік” або в  “передсвяткові дні” - в цей час, найбільша ймовірність коли Вас можуть ошукати. Те ж саме - якщо купуєте в темний період доби, непогоду, поспіхом.

Критично ставтесь до цін на продукти. Дуже низька ціна повинна скоріше насторожити: або товар найгіршої якості, або терези занадто підкручені. Обов'язково запитуйте, чи свіжий товар. Продавці досить часто правдиво відповідають на це запитання.

Особливості «національного полювання»

Відправляючись за покупкою в магазин, на базар або забігаючи на стихійний ринок, морально підготуйтеся до можливих порушень і хитрощів з боку «умільців». У відповідальні моменти (зважування, розрахунок) зосередьтеся на діях своїх і продавця.

Обважування, нажаль, дуже розповсюдилось. Слідкуйте, щоб перед зважуванням стрілка терезів стояла на нулі, а при зважуванні чекайте, поки вона зовсім не зупиниться.

Вибираючи продукти, пам'ятайте - на вітрину виставляють більш якісний товар.

Під час зважування можливе пересортування: додавання продуктів більш низького сорту, особливо овочів, фруктів, м'ясних продуктів.

Зверніть увагу на те, як і де зберігаються продукти на протязі дня. Продукти, які швидко псуються - молоко, м'ясо, ковбаси (особливо влітку і на ринках) краще купувати зранку, і, обов’язково, там, де є холодильник.

Не поспішайте при розрахунках. Звичайно, даючи здачу, «небезпечний» продавець спочатку відраховує копійки і тільки після паузи - купюри. Намагайтеся в цю паузу не відійти.

Не дозволяйте продавцеві збільшити товарообіг за Ваш рахунок. Якщо замість замовлених 300 грамів Вам зважили 350, ви зовсім не зобов'язані погоджуватися і купувати зайві 50 г.

Стихійна торгівля

З метою уникнення порушень прав споживачів у сфері торговельного обслуговування ні в якому разі не користуйтеся послугами фізичних осіб, які здійснюють торгівлю "із рук" у невстановлених місцях. Стихійна торгівля – це торгівля фізичними особами без відповідних дозвільних документів на якість та безпеку товарів, що реалізуються ними в невстановлених місцях, «із рук», із землі. Купівля свіжого м'яса, птиці, молока та молокопродуктів пов'язана з підвищеним ризиком для здоров'я і життя споживача. Законодавством не передбачено захист прав споживачів при їх порушеннях на «стихійній торгівлі».

На стихійних ринках до вищевказаного додається відсутність ветсанконтролю. Це означає найбільшу можливість продажу м'яса хворої худоби або взагалі із скотомогильника чи інших заражених продуктів.

Купівля на ринках

В даному випадку слід звернути увагу на:

- наявність на торговому місці продавця таблички із зазначенням назви суб'єкта підприємницької діяльності що організував торгівлю;

- наявність ярликів цін, як вони оформлені – чи є назва товару, який пропонується для продажу, його вартість. Особливу увагу треба звернути на товари, що швидко псуються: на упаковці перевірити термін придатності (дата виготовлення та дата, до якої треба вжити даний продукт);                                                

- якщо у вас виникають сумніви щодо чистої ваги та повної міри проданих товарів, дане питання можна перевірити на  контрольних вагах,  які повинні бути встановлені в доступному місці на ринку з відповідними інформаційними табличками та їх місцезнаходження обов'язково повинно зазначатись на графічно виконаному плані ринку;                                                           

- при придбанні товарів необхідно вимагати від продавця товарний чек або інший документ, що засвідчує факт купівлі, у якому зазначаються: найменування суб'єкта господарювання та ринку, ряд та номер торгівельного місця, найменування товару, ціна товару, дата продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис.

Так як, у разі придбання товару неналежної якості, ваші вимоги будуть розглядатися тільки після пред'явлення розрахункового документа.

Вдалих Вам покупок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Грамотний споживач – захищений споживач:

повертаємо якісний товар

Нерідко буває, що придбаний товар належної якості не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або споживач не може його використати за призначенням з інших причин. В цьому випадку він має право обміняти його на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний. 

Але таке право споживача залежить від певних умов. А саме:
1) Обміну підлягають тільки непродовольчі товари.
2) Споживач вправі обміняти товар тільки на аналогічний придбаному, але інший за кольором, фасоном, формою, габаритами (наприклад, сукню білу на таку саму блакитну).
3) Обміняти можна лише товари, які не споживалися, зберегли товарний вигляд та споживчі властивості, а також мають пломби, ярлики та виданий споживачу товарний чи касовий чек.
4) Споживач може обміняти товар належної якості лише протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі.

5) Не всі види товарів, які є належної якості, підлягають обміну. Не підлягають обміну:

-продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни

- непродовольчі товари:
     фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір,
     корсетні товари, парфюмерно-косметичні вироби,
     пір'яно-пухові вироби,
     дитячі іграшки м'які, дитячі іграшки гумові надувні,
     зубні щітки, мундштуки, апарати для гоління, помазки для гоління,
     розчіски, гребенці та щітки масажні,
     сурдини (для духових музичних інструментів), скрипічні підборіддя,

     рукавички, тканини, тюлегардинні і мереживні полотна,
     килимові вироби метражні, білизна натільна,

     білизна постільна, панчішно-шкарпеткові вироби,
     товари в аерозольній упаковці, друковані видання,
     лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція,

     пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник),

     плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера),

     скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником),
     аудіо-,  відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом,

     вироби з натурального та штучного волосся (перуки),

     товари для немовлят (пелюшки,  соски,  пляшечки для годування тощо),

     інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо),        

     ювелірні   вироби   з   дорогоцінних  металів,  дорогоцінного каміння,   

     дорогоцінного   каміння   органогенного   утворення  та напівдорогоцінного каміння.

 

 

У випадку, коли споживач просить обміняти товар, а аналогічного товару немає, він вправі придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням ціни або одержати назад гроші, сплачені за товар, який споживач повернув, або обміняти товар на аналогічний при надходженні відповідного товару у продаж. В останньому випадку споживач залишає продавцю свою адресу (номер телефону) і продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж сповістити споживача про надходження в продаж відповідного товару.   Якщо в результаті очікування споживач втратить інтерес до придбання товару, він вправі розірвати договір та вимагати повернення сплаченої за товар суми.

Гроші, сплачені за товар, повертаються у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути в цей день – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

В усіх випадках купівлі товару необхідно отримати, письмове підтвердження цього факту. Серед споживачів поширена думка, нав'язана в першу чергу продавцями, що чек можна отримати тільки у магазині, а на ринку касових апаратів немає, отож і чеки не видаються. Це помилка. На ринку продавець зобов'язаний на вимогу споживача виписати товарний чек (у ньому зазначаються: найменування суб’єкта господарювання та ринку, ряд та номер торговельного місця, найменування товару, ціна, дата продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис). В товарному чеку може міститися і інша інформація: термін доставки великогабаритних товарів, особливі умови тощо. Наприклад, у разі придбання товару на розпродажах, за зниженими цінами, якщо товар містить певні недоліки, які зумовили зменшення його ціни, обов'язково потрібно зазначити у товарному чеку вказаний недолік. Це дозволить вам пред'явити претензії продавцю при виникненні у товарі інших недоліків, не передбачених умовами 

У разі відмови у видачі чека потрібно звернутися до адміністрації ринку для відновлення своїх прав, а у разі ігнорування – до територіального органу з питань захисту прав споживачів з письмовою скаргою. 

Або ж - інший вихід - купуйте товар в іншому місці. Не обов’язково робити це там, де продавець повільно обслуговує, зухвало поводиться тощо. І з цього приводу нервувати має продавець, а не Ви. Торгівля сьогодні квітне буйним цвітом і вибір за споживачем: дати заробити продавцеві та його господареві чи ні.

Крім того, втрата квитанцій, товарних і касових чеків або інших письмових документів, неотримання їх під час придбання товару не позбавляє права споживача довести факт купівлі-продажу з допомогою свідків. Тому, якщо з Вами під час придбання товару був хтось, тоді Ви можете довести факт придбання за допомогою свідчень цих осіб. Про це Вам варто повідомити і продавця, адже він може і не знати цієї норми.
               Вдалих Вам покупок.